The role of networked learning in academics writing
Abstract
This article explores academics’ writing practices,
focusing on the ways in which they use digital platforms in their processes of
collaborative learning. It draws on interview data from a research project that
has involved working closely with academics across different disciplines and
institutions to explore their writing practices, understanding academic
literacies as situated social practices. The article outlines the
characteristics of academics’ ongoing professional learning, demonstrating the
importance of collaborations on specific projects in generating learning in
relation to using digital platforms and for sharing and collab[1]orating
on scholarly writing. A very wide range of digital platforms have been
identified by these academics, enabling new kinds of collaboration across time
and space on writing and research; but challenges around online learning are
also identified, particularly the dangers of engaging in learning in public,
the pressures of ‘always-on’-ness and the different values systems around
publishing in different forums.
บทความนี้จะสํารวจแนวทางการเขียนของนักวิชาการโดยมุ่งเน้นไปที่วิธีที่พวกเขาใช้แพลตฟอร์มดิจิทัลในกระบวนการเรียนรู้แบบร่วมมือกัน
มันดึงข้อมูลการสัมภาษณ์จากโครงการวิจัยที่เกี่ยวข้องกับการทํางานอย่างใกล้ชิดกับนักวิชาการในสาขาวิชาและสถาบันต่างๆเพื่อสํารวจแนวทางการเขียนของพวกเขาเข้าใจความรู้ทางวิชาการเป็นการปฏิบัติทางสังคมที่ตั้ง
บทความสรุปลักษณะของการเรียนรู้ระดับมืออาชีพอย่างต่อเนื่องของนักวิชาการแสดงให้เห็นถึงความสําคัญของความร่วมมือในโครงการเฉพาะในการสร้างการเรียนรู้ที่เกี่ยวข้องกับการใช้แพลตฟอร์มดิจิทัลและเพื่อแบ่งปันและทํางานร่วมกันในการเขียนเชิงวิชาการ
นักวิชาการเหล่านี้ระบุแพลตฟอร์มดิจิทัลที่หลากหลายทําให้สามารถทํางานร่วมกันในรูปแบบใหม่ได้ทั้งเวลาและพื้นที่ในการเขียนและการวิจัย
แต่ความท้าทายเกี่ยวกับการเรียนรู้ออนไลน์ยังถูกระบุโดยเฉพาะอย่างยิ่งอันตรายของการมีส่วนร่วมในการเรียนรู้ในที่สาธารณะแรงกดดันของ
'always-on'-ness และระบบค่านิยมที่แตกต่างกันเกี่ยวกับการเผยแพร่ในฟอรัมต่างๆ
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น