Digital Development of Education and Universities: Global Challenges of the Digital Economy
Abstract
The article deals with the main aspects of the
digital technology impact on education. The aim of the research is to collect
and analyze most of digital technologies that have been implemented into
educational system of Uzbekistan recently and to find out how they have
influenced upon the development of the modern educational methods. The paper
presents an assessment of the quality of education on the basis of system
performance indicators, which makes it possible to evaluate education in the
framework of management criteria based on the results of the participants'
preparedness for practical activities. Analysing the foreign and domestic
experience, the solution was found out to manage the educational system of the
higher education organizations. At the same time, the work stipulates that such
an approach should not violate the existing academic traditions and prevent
commercial orientation of university management.
บทความเกี่ยวข้องกับประเด็นหลักของผลกระทบด้านเทคโนโลยีดิจิทัลที่มีต่อการศึกษา
จุดมุ่งหมายของการวิจัยคือการรวบรวมและวิเคราะห์เทคโนโลยีดิจิทัลส่วนใหญ่ที่ถูกนํามาใช้ในระบบการศึกษาของอุซเบกิสถานเมื่อเร็ว
ๆ นี้และเพื่อค้นหาว่าพวกเขามีอิทธิพลต่อการพัฒนาวิธีการศึกษาที่ทันสมัยอย่างไร เอกสารนําเสนอการประเมินคุณภาพการศึกษาบนพื้นฐานของตัวชี้วัดประสิทธิภาพของระบบซึ่งทําให้สามารถประเมินการศึกษาในกรอบเกณฑ์การจัดการตามผลการเตรียมความพร้อมของผู้เรียนสําหรับกิจกรรมการปฏิบัติ
การวิเคราะห์ประสบการณ์ต่างประเทศและในประเทศพบว่ามีการจัดการระบบการศึกษาขององค์กรอุดมศึกษา
ในเวลาเดียวกันงานกําหนดว่าวิธีการดังกล่าวไม่ควรละเมิดประเพณีทางวิชาการที่มีอยู่และป้องกันการปฐมนิเทศเชิงพาณิชย์ของการจัดการมหาวิทยาลัย
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น