Digital transformation of everyday life – How COVID-19 pandemic transformed the basic education of the young generation and why information management research should care?

Netta Iivari, Sumita Sharma, Leena Ventä-Olkkonen,
International Journal of Information Management Volume 55,Pages 1-6.

ABSTRACT 

Children of today have been surrounded by digital technology since their birth. However, children of today are not equally equipped for their technology rich future: various kinds of digital divides still prevail in the society and affect the young generation and their digital futures. Schools and education of children should undergo an extensive digital transformation to be able to meet the needs of the young generation and their digitalized future. The COVID-19 pandemic has suddenly and abruptly forced schools and education indeed to engage in such a transformation. In this study we examine the digital transformation initiated by the COVID-19 pandemic in the basic education of the young generation, the variety of digital divides emerging and reinforced, and the possible barriers reported along the way. We argue that information management research should better acknowledge children, their digitalized everyday life and their basic education as significant areas of concern. We should understand them as well as allow them to shape the education we offer in the context of higher education, but we should also aim at influencing the basic education of the young generation – for the purpose of equipping them with important skills and competencies for their digital futures but also for the purpose of arousing their interest in this important field, maybe even as a career option.

เด็กทุกวันนี้ถูกล้อมรอบด้วยเทคโนโลยีดิจิทัลตั้งแต่เกิด อย่างไรก็ตาม เด็กสมัยนี้ไม่พร้อมสำหรับอนาคตที่ร่ำรวยทางเทคโนโลยี: การแบ่งแยกทางดิจิทัลหลายประเภทยังคงมีอยู่ในสังคมและส่งผลกระทบต่อคนรุ่นใหม่และอนาคตดิจิทัลของพวกเขา โรงเรียนและการศึกษาของเด็กควรได้รับการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลอย่างกว้างขวางเพื่อให้สามารถตอบสนองความต้องการของคนรุ่นใหม่และอนาคตดิจิทัลของพวกเขาการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ได้บังคับให้โรงเรียนและการศึกษาต้องมีส่วนร่วมในการการเปลี่ยนแปลง ในการศึกษานี้ เราตรวจสอบการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลที่เกิดจากการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ในการศึกษาขั้นพื้นฐานของคนรุ่นใหม่ ความหลากหลายของการแบ่งแยกทางดิจิทัลที่เกิดขึ้นใหม่และการเสริมกำลัง และความเป็นไปได้มีรายงานสิ่งกีดขวางระหว่างทาง เรายืนยันว่าการวิจัยการจัดการข้อมูลควรรับทราบดีกว่าเด็ก ๆ ชีวิตประจำวันในรูปแบบดิจิทัลและการศึกษาขั้นพื้นฐานเป็นประเด็นสำคัญที่น่าเป็นห่วง เราควรเข้าใจพวกเขาและอนุญาตให้พวกเขากำหนดรูปแบบการศึกษาที่เรานำเสนอในบริบทของการศึกษาระดับอุดมศึกษา แต่เราควรมุ่งเป้าไปที่การโน้มน้าวการศึกษาขั้นพื้นฐานของคนรุ่นใหม่ – เพื่อเตรียมความพร้อมให้กับพวกเขาด้วยทักษะและความสามารถที่สำคัญสำหรับอนาคตดิจิทัลของพวกเขา แต่ยังเพื่อจุดประสงค์ในการปลุกความสนใจของพวกเขาด้วยในสาขาที่สำคัญนี้ อาจเป็นตัวเลือกในอาชีพก็ได้


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

The role of networked learning in academics writing

การศึกษาการดำเนินงานการประกันคุณภาพภายในสถานศึกษาของ สถานศึกษาขั้นพื้นฐาน เขตพื้นที่การศึกษาสมุทรสาคร

The Effect of Digital Stories on Academic Achievement: A Meta-Analysis