The Effect of Digital Stories on Academic Achievement: A Meta-Analysis
Abstract
The purpose of this study is to determine the
effect of digital stories on academic achievement. In order to achieve this
purpose, meta analysis method was used in the study. Within the scope of the
study, ERIC, Google Academic, YÖK Thesis Center, ProQuest, Science Direct and
ULAKBİM databases were scanned and 23 studies (10 theses, 13 articles) were
included in the meta-analysis using the criteria determined by the researchers.
Cochran’s X2 (Q = 285,155, p < .05) test was conducted to test whether the
studies included in the study were heterogeneous. Random effects model was used
to calculate effect size since heterogeneity was determined between studies. At
the end of the study, it was seen that the general effect size (Hedge’s g =
1.081) regarding the effect of digital stories on academic achievement was
strong, that there was a positive effect in all areas according to the lessons
which was higher for Science. It was also observed that the effect was positive
in all dimensions according to the education level, there was a difference
between the education levels and the highest effect occurred at university and
middle school levels.
การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อหาผลของนิทานดิจิทัลที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
เพื่อให้บรรลุวัตถุประสงค์นี้มีการใช้วิธีการวิเคราะห์เมตาดาต้าในการศึกษา ภายในขอบเขตของการศึกษา
ERIC, Google Academic, YÖK Thesis Center, ProQuest, Science Direct และฐานข้อมูล ULAKBİM ได้รับการสแกนและการศึกษา 23 เรื่อง (วิทยานิพนธ์ 10 เรื่อง, 13 บทความ) รวมอยู่ในการวิเคราะห์เมตาดาต้าโดยใช้เกณฑ์ที่นักวิจัยกําหนด การทดสอบ
X2 (Q = 285,155, p < .05) ของ Cochran ได้ดําเนินการเพื่อทดสอบว่าการศึกษาที่รวมอยู่ในการศึกษานั้นแตกต่างกันหรือไม่
แบบจําลองผลแบบสุ่มถูกใช้ในการคํานวณขนาดผลตั้งแต่ความแตกต่างถูกกําหนดระหว่างการศึกษา.
เมื่อสิ้นสุดการศึกษาพบว่า ขนาดผลสัมฤทธิ์ทั่วไป (Hedge's g = 1.081) เกี่ยวกับผลของนิทานดิจิทัลที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนมีความแข็งแรง
มีผลในเชิงบวกในทุกด้านตามบทเรียนที่สูงกว่าวิทยาศาสตร์ นอกจากนี้ยังพบว่าผลเป็นบวกในทุกมิติตามระดับการศึกษามีความแตกต่างระหว่างระดับการศึกษาและผลกระทบสูงสุดที่เกิดขึ้นในระดับมหาวิทยาลัยและระดับมัธยมศึกษาตอนต้น
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น